Sydney, Katoomba & Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Madelon Pol - WaarBenJij.nu Sydney, Katoomba & Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Madelon Pol - WaarBenJij.nu

Sydney, Katoomba & Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Madelon

02 Maart 2014 | Australië, Brisbane

smorgens vroeg op voor The Winnery in The Huntervalleys. 1 vrouw van 35 en de rest is gepensioneerd! wordt leuk! om 10:30 hebben we ons eerste wijntje. Chardonnay, Semillon, Chiraz en dan in alle soorten en maten over de hele dag ongeveer. De oudjes waren erg gezellig. 7 uit USA 2 uit the UK 1 uit sydney en ik. eindelijk een kangaroo in het wild gezien, wel 100 meter verderop maar toch. op de terugweg vertelde de tourguide dat er zaterdag 1 maart MardiGrass festival is in het Kingscross gebied in Sydney, veel over de top geklede homo's en lesbiennes komen naar dit gebied. je hoorde sommige Amerikanen afkeurende geluiden maken typisch amerika weer. om 18:30 terug in mijn hostel en Ronja wachtte al op mij in de stad. snel omkleden en opfrissen en de stad in. samen gezellig gezeten bij Darling Harbour, lekker gekletst over vorige week in alice Springs. was fijn, weer even zon "vriendinnen" momentje, wat ik toch mis. :-)
de volgende morgen weer om 07:30 opgehaald voor de volgende tour naar de Blue Mountains. gelukkig allemaal jongeren weer. de tourguide genaamd Smokey. alternatief type met lange krullen, cowboy hoed met haaien tanden erop. vertelde veel over de historie van Australië ivm de Aboriginals, was soms moeilijk te volgen met allemaal verhalen uit 1726, 1878 e.d. Australië is zijn thuis, maar niet zijn land. de blanke hebben Australië van de aborignals afgepakt. hij had een expliciete mening over hoe het vroeger is gegaan. na uur ( Smokey nog steeds aan het vertellen ) keek ik om me heen en 3 kwart lag te snurken, haha. hoe hoger we in de mountains kwamen hoe mistiger het werd. eenmaal op de parkeerplaats zagen we niet verder dan 50m ongeveer. This is a beautiful vieuwpoint, jammer joh niks gezien. aan het begin van de wandeling liet hij een spinnenhol zien. een Funnelweb 2e gevaarlijkste spin ter wereld. oke, snel verder. stijle weggetjes en trappen naar beneden. sommige plekken waren mistloos maar echt de valley in kijken ging niet. beneden aangekomen bij een mooie waterval, wat zoetwater kreeftjes gezien. helaas geen slange of andere gevaarlijke dieren. daarna weer terug omhoog, naar beneden was opzich wel te doen, maar naar boven!! man, is bootcamp niks bij zeg! op naar de lunch in het YHA hostel in Katoomba, hier verbleven we ook de nacht ( degene die een 2daagse tour deden). we zouden daarna nog een wandeling maken, maar door het weer was het te gevaarlijk. de trappen zouden te gevaarlijk zijn met de regen en er zou niks te zien zijn. waarom je leven riskeren als er niks te zien is door de mist. goed punt Smokey. ten compensatie een Aboriginal voorstelling, over hoe ze leven e.d. was niet heel spannend, maar wel weer iets wijzer geworden. we gingen daarna met de Skyrail naar de overkant, waar Smokey ons op zou wachten. erg mooi al die mist, je zag niet verder dan de cabine waar we in stonden. om 16:00 werden we afgezet bij het hostel weer. uiteindelijk bleven er in totaal 3 mensen overnachten. Mark (NL), Rose (Iers) en ik. uhm ja er is niet veel te doen in de mist en regen. Rose en ik zijn even door de stad gelopen op zoek naar de Cinema, 20 min later eindelijk gevonden en gekeken welke films er draaien. met zijn 3en chinees gegeten en bedacht om naar de film robocop te gaan om 22:15. Toen kwam in Kirsten eraan gelopen die ik in Sydney ontmoet heb en die vertelde dat er om 20:00 filmavond is, top! scheelt geld en 20 min in de rot regen te lopen. Harry Potter 4, prima! daarna mijn laatste reisverslag op internet gezet en naar bed. hopen dat de mist weg is vrijdag. om 08:00 eruit en langzaam het gordijn optrekken. Helaas, nog steeds mistig en regen. hmm. met rose wezen ontbijten en daarna zouden we een wandeling maken. volgens de receptioniste gingen mensen juist deze wandeling maken als het regent. regenjas gehuurd en wat eten voor onderweg gehaald. Mark ging niet mee, omdat ze regenjas in zijn maat hadden. niet dat hij zou dik is, maar ze hadden ze niet meer liggen. met veel enthousiasme op naar de wandeling, al half doorwerkt toen we aankwamen. ik denk dat we 15 min gelopen hebben, toen Rose zei: i think its better if we go back!! uhh yes im socking wet!! de rest van de dag een beetje in het hostel rond gehangen en gelegen en niks gedaan, mijn tour een beetje uitgestippeld. vanavond naar Brisbane met de nachtbus. zaterdag om 11:00 kom ik aan in Brisbane. er zijn op dit moment nog genoeg bedden vrij, dus maak me niet zon zorgen dat ik hetzelfde voor mijn kiezen krijg als afgelopen zaterdag in Sydney.
om 16:15 was eindelijk onze verlossing Smokey daar om ons weg te halen uit dit mistige gat. 2u en 3 kwartier is tijd zat om in Sydney te komen! de hele bus zat vol met irritante engelse jongeren, vermoeiend waren ze! raakt de bus ook nog oververhit, kwartier stil gestaan om af te laten koelen. is het spitsuur als we Sydney in rijden en ik moet zoooo nodig plassen, dat het zeer doet. om 18:57 eindelijk afgezet en rennen als een gek naar de bushalte. ik leg uit dat ik zo nodig moet plassen dat ik mijn tas wil afgeven en naar een wc wil zoeken. zegt de aardige buschauffeur gebruik die in de bus maar dan. eigenlijk alleen voor noodgevallen en mensen met beperking, ik had momenteel een lichte beperking. :-) de bus is helemaak vol op 1 plek na naast een redelijk forse vrouw. 85% van de rit strak tegen de armleuning aangezeten. na 17uur, vele stops en weinig slaap om 10:45 in Brisbane aangekomen. het hostel gevonden die ik had uitgezocht, vol!! huh op internet waren nog vele bedden vrij! hmm volgende, ook vol! owjee dejavu! aangekomen bij Chill backpackers na 15 min zoeken eindelijk een bed! niet mijn gevoel gevolgd en erin duiken. op naar het lone pin koala sanctury. veel koala's natuurlijk maar ook veel kangaroo's, walibi's, reptielen, vogels en tasmanian devils. grappige lelijke beesten. een cuddle foto met een koala hoort erbij :-) de eerste wilde niet echt, die is nog in training. de tweede deed prima zijn werk. best sneu eigenlijk, maar met die $16 helpen we ze weer met vanalles. na 3 uur was het weer genoeg en terug naar de bushalte. bij een plekje met allemaal loungebanken even een sigaretje om bij te komen ( helaas het stoppen is "nog" niet gelukt ) zit er een familie vanuit Thailand denk ik en als ze vertrekken blijft een man beetje rond dartelen. als ze eenmaal weg zijn komt hij naar me toe en eist bijna een sigaret! sorry maat heb niet meer! kijkt me minachtend aan mompeld wat en loopt weg. tsss koop lekker zelf kwal! terug in mijn hostel ff op internet als er opeens een rare zoemer afgaat, waarschijnlijk de garage dat er een auto uitkomt. in sydney wel vaker gezien/gehoord. paar seconden later gaat het geluid over in een sirene! o o! en daar is brandweer! miss toch maar naar buiten?? na een paar minuten gaat de brandweer weer weg. loos alarm. gelukkig haha!!
geskyped met me moeder en daarna naar het YHA hostel om alles verder toch maar even vast te leggen. vanaf nu is alles geboekt en ook een aantal tours! reefdiving, waterraften extreem en het daintree rainforest in. heerlijk, kijk er echt naar uit. kijk dit overkomt mij niet meer, dat ik telkens net naast de boot pies! om 9u op bed om dan toch wat bij te komen van de busreis, maandag start de volgende weer. jeej!!
zondag de stad in geweest en een beetje rondgelopen. wat leuke spulletjes gekocht en een vette camera! was in de aanbieding en moest hem hebben :-) om 16:00 naar de winkel voor wat boodschapjes voor het avondeten en de busreis. wilde noodles maken en heb wat brood voor morgen gekocht met Nutella pasta, heerlijk. in de keuken aangekomen op level 3 hebben ze daar geen bestek e.d. wat je kan pakken. moet je bij de receptie huren. pff geen zin om weer helemaal naar beneden te gaan! ben erg lui momenteel ghehe. dan maar wat sneetjes met pasta. had toevallig wegwerp messen gekocht! :-) en een toetje gegeten met een mes. morgen de volgendelange reis. fijn.

  • 02 Maart 2014 - 12:17

    Dia:

    Zo dat was weer een heel verhaal! Maar goed dat het zondag is kan ik het op mijn gemakkie lezen.....je hebt al heel wat mee gemaakt. Lijkt of je al heeeeeel lang weg bent. Verstandig dat je de rest geboekt hebt, scheelt je veel tijd en ergenis! Groetjes vanuit een zonnig Tiel, Dia

  • 02 Maart 2014 - 13:53

    Bea Budding:

    Hallo Schat.
    Je maakt wat mee de volgende keer als je gaat ga ik mee lijkt me heel leuk om zoiets alllemaal mee te maken. Geniet er nog maar van want voor je het weet zit je alweer thuis in KESTEREN. Nou en daar valt weinig te beleven hahaha.
    Dikke knuf en kus Bea uit Winterswijk

  • 02 Maart 2014 - 22:34

    Ingrid En Ton:

    Hoi Lieve Lon,

    Fijn dat je zoveel leuke dingen en mensen mee maakt. De tijd gaat wel snel hoor. Je bent al weer bijna 3 weken weg. We wensen je de komende 1,5 week nog heel veel plezier en leuke onvergetelijke momenten. Maar ik (Ingrid) ben toch wel weer blij als je weer goed in Kesteren bent.

    Knuffels en liefs, Ingrid & Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2014

Final stop Cairns

11 Maart 2014

Airlie Beach

07 Maart 2014

Van Brisbane op naar Airlie Beach

02 Maart 2014

Sydney, Katoomba & Brisbane

27 Februari 2014

Sydney!!
Madelon

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 9084

Voorgaande reizen:

19 Mei 2015 - 16 Juni 2015

DoEnMadThroughUSA

13 Februari 2014 - 13 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: