America 3.0 - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Madelon Pol - WaarBenJij.nu America 3.0 - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Madelon Pol - WaarBenJij.nu

America 3.0

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

01 Juni 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Eindelijk zien we de city of lights in de verte. Beetje hectisch op de weg, maar we zijn er! Auto geparkeerd in ons hotel, the MGM Grand, en omhoog om in te checken. Wauw, de entree is al GROOT. In de rij voor de incheckbalie, we zijn niet de enige. We waren er rond 12.30pm en konden $20 betalen om al op de kamer te kunnen, anders moesten we wachten tot 4.00pm. Prima, we wilden de kamer op. 27e floor with a nice view. We zijn benieuwd. Door de casino's op naar de liften. Meerdere lift gangen met centraal een mega fontein voor verschillende etages. De kamer is top, maar het uitzicht is op een amazing parkinglot! Top! Spullen gedumpt en over de Las Vegas Boulevard gelopen. Drankje bij het Hard Rock Café gedaan, op de 1e verdieping waar we een mooi uitzicht over de boulevard hadden. Terug naar ons eigen hotel, waar je een casino, cabaret show van Brad Garrett, David Copperfield show, KÀ Cirque Du soleil en meer hebt. Als we wilden hoefden we het hotel niet eens uit om ons te vermaken. Natuurlijk achter de gokkasten en proberen de vakantie terug te winnen. Bij the foodcourt een burgertje naar binnen gewerkt. Weer een rondje over de strip gemaakt en bij The Excalibur weer even gegokt. Wederom $0,- gewonnen. Om 9.30pm is Madelon kapot van alle indrukken, maar Dorina zit nog lekker achter de kast. We besluiten toch maar te gaan slapen. De volgende ochtend ontbeten bij een Mexicaans restaurantje. Ontbijt van ei, bacon, toast en gebakken aardappelblokjes voor $4,95 en een Bloody Mary voor $0,99. Het eten was heerlijk, maar de Bloody mary was horrible. Blegh! Bij de M&M store naar binnen gegaan, waar ze een mega wand met alle soorten M&M's hebben. Natuurlijk wat lekkers gekocht. In Parijs een drankje gedaan op het terras. Bij de Mirage uiteindelijk weer gegokt, omdat we geen $20 voor de dolfijnen wilden betalen. Even langs Venetië gelopen en een burrito gegeten bij een Mexicaan.

Om 7.00pm gingen we even een tukkie doen, zodat we het 's avonds langer vol kunnen houden. Uiteindelijk om 1.00am schrokken we wakker :-O! Wij eruit en op naar het casino. Tot 4.45am in het casino gehangen. We wilden nog een burger eten voordat we weer gingen slapen, maar konden alleen Mac ontbijt krijgen. Laat maar dan! Om 9.00am weer wakker. Als ontbijt een Frozen yoghurt met fruit (Hoe gezond) op en lekker bij het zwembad gelegen. Even relaxen. We moesten een wasje draaien en Dorina had een wasserette gevonden op internet. Wij op pad. Ergens in een achterbuurtje was de wasserette gevestigd. Alles Mexicaans op dat pleintje. Onze was erin gedaan en 30min wachten. We hadden nog geen lunch op en er zaten meerdere eettentjes. 3 van de 4 zagen er niet uit dus dan maar Nacho's gegeten op de hoek. We deelden 1 bak, want dat was natuurlijk meer dan genoeg voor ons samen. De was ff in de droger, opvouwen en wegwezen.
's Avonds bij the New Yorker, New Yorker binnen gelopen. Bij de ingang stond The statue of Liberty geheel van Jelly beans. In het hotel hadden ze een Rollercoaster, wij erin voor $14 per person. Wauw! Gave achtbaan en in het donker een gaaf uitzicht over de stad. Op Times Square een pizza gegeten met een biertje erbij. Tegenover zat een bar waar ze live music hadden, klonk erg gezellig. Wij aan de casino kant aan de bar gaan zitten. Uiteindelijk belanden we aan de andere van de bar. Gezellig avondje gehad en snel naar ons hotel, wederom kapot! De volgende morgen moesten we alweer uitchecken. Spullen gepakt en op naar het welbekende Las Vegas sign. Er stond gewoon een f*cking rij om op de foto te kunnen met het bord! Foto van een afstand gemaakt en op naar de Premium Outlet store. Zooo goedkoop alles hier. Dorina een mooi horloge en haar favo spijkerbroek gekocht en ik een portomonee en een short jeans. We moesten ons werkelijk weg trekken uit die outlet, omdat we nog door Death Valley moesten knorren.

Als we aankomen in Death Valley NP denken we dat de temperatuur van 32 graden nog mee valt. Op het hoogtepunt is de temperatuur 45 graden. We zitten met tissues in onze handen in de auto, want de airco moet dan uit ivm oververhitting van de motor. We zijn ziels gelukkig als de airco weer aan mag en we uit deze hel weg zijn. Als we aankomen in het pittoreske Lone Pine zit ons hotel centraal en kijken we uit op de bergen met sneeuw in de toppen. Ons kamertje is heel schattig en dumpen weer onze spullen en op naar het restaurant. Heerlijk gegeten, Dorina grilled chicken and mashed potatoes en ik salmon with french fries. Het smaakte Amazing. Het was ondertussen ook al 8.30pm. Op de kamer lekker gedouched en slapen maar.

De volgende ochtend eerst boodschappen gedaan, ontbijt en lunch gehaald. Het ontbijt ergens in een zijstraat opgegeten en de Lunch bij mono lake. Geweldig uitzicht met heerlijk eten. Kleine omweg gemaakt voor het verlaten goudzoekers stadje Bodie. Dit stadje is in 1932 verwoest door een brand en werd volledig verlaten. Heel cool om te zien en bij sommige kon je ook binnenin kijken. De laatste miles moeten we over een rough road. Er zitten kuilen in de weg van heb ik jou daar! Dat onze Camry dit overleefd heeft is nog steeds een wonder. Over the Tioga pass naar Yosemite park. Ongeveer 80 miles slingerend over de wegen naar onze overnachting. Mijn armen zijn compleet verzuurd van al het sturen en door de zon door de bomen was het zeer vermoeiend rijden. Maar na 5u in de auto gezeten te hebben komen we aan bij Curry village. Overal wordt aangegeven dat je niks qua eten in je tent of auto mag bewaren ivm de beren. Je wordt ermee doodgegooid! De sleutel van onze tent gekregen, nadat we getekend hebben voor een eventueel beerincident. Met ons hele hebben en houden naar de tent sjokken, wat een zooi hebben we al verzameld. 2 eenpersoons bedjes in een klein tentje, Top slaapplek. Een vette pizza gescoord even op de wifi en snel naar bed voor alle muggen e.d. tevoorschijn komen. Dorina inspecteert als we in de tent aankomen de gehele boel. Ik zie een mega mug op het "dak", maar Dorina mist met de slipper en we zien hem niet meer terug. Als we onze tanden gepoetst hebben in de gezamelijke Restroom snel onder de dekens. Halverwege de nacht is het echt niet normaal koud. Alle dekens over je heen en nog lig je te rillen. Dorina ligt, gelukkig voor haar, in haar antimuggenpak in bed. Ik doe 's morgens pas een extra broek en trui aan en kan nog even ontspannen blijven liggen. Om 8.30am staan we op en op naar de Restroom om onze tanden te poetsen. Toilettassen uit de berenkooi en gaan.

We pakken uiteindelijk de shuttle naar the Misttrail om een waterval te bekijken. Een stijle hike omhoog. Onderweg spotten we natuurlijk squirrles en ook een slang die wordt veraden door een squirrel, hoe vet. Je hoort het water woest naar beneden denderen, dat geluid is wonderfull, niet te omschrijven. De waterval is ook geweldig, uiteindelijk zal hij niet meer stromen, omdat hij opgedroogd is. Dorina wilde graag Horseback riding, dus op naar de stables. We komen op een Muil te zitten en gaan een 2uur durende tocht maken. Henry van Dorina was een klein beetje opstandig, hij beet elke Muil voor hem in zijn ass, waardoor zijn voorganger naar achter trapte. Mijn lieve Cordy was in net begin ongeduldig, maar verder hoefde ik niks met de teugels te doen. Halverwege hebben we een bear gespot, hoe cool! We zagen hem in een flits, maar was al gaaf genoeg! We moesten wel douchen hier in de gezamelijke Restroom, want we STONKEN!!
Daarna chillen in de (wifi) lounge en een heerlijke salade op.

• 01 Juni 2015 - 06:20

Greet:

Leuk meiden om jullie verslagen te lezen nog 1 nachtje in die verschrikkelijke tent en dan weer naar een heerlijk hotel. Have fun

• 01 Juni 2015 - 12:33

Ingrid En Tonni:

Hoi meiden,

Wat een geweldig verslag weer :-D :-D :-D. Echt leuk om te lezen en wat gaaf dat jullie een beer in het wild hebben gezien. Maar alles wat jullie zien en meemaken is leuk.
    Top dat jullie zo genieten.

Heel veel plezier nog.

Knuffels, XXX Ingrid en Ton

• 02 Juni 2015 - 07:14

Marja:

Meiden, wat een super verhaal weer. Kijk weer uit naar jullie volgende belevenissen. Veel plezier! Xx
    Marja

• 05 Juni 2015 - 10:58

Balina:

Hi meiden, een beetje laat gelezen dit keer, maar kijk al uit naar 4.0. Madelon, je schrijft amazing leuk!

• 05 Juni 2015 - 16:45

Marga:

Zit lekker buiten jullie verslag te lezen en ben het met Balina eens: amazing leuk! X Marga