America 4.0 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Madelon Pol - WaarBenJij.nu America 4.0 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Madelon Pol - WaarBenJij.nu

America 4.0

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

07 Juni 2015 | Verenigde Staten, Monterey

De laatste nacht in de amazing cabin tent van Yosemite Park, Dorina ligt alweer helemaal klaar in haar anti muggen pak en ik in mijn eskimo pak. Toch wederom wakker worden 's morgens en het nog koud hebben, pff klote tent. Snel het bed uit, spullen pakken en naar onze trouwe Camry. Tussenstop bij Tuolumne Grove gemaakt om de mega Sequoia bomen te zien, wat nog een aardige hike was. Helaas geen beren meer gespot. De auto in en op naar San Francisco!!! Gelunched bij een typisch Amerikaans restaurantje, wat erg afgelegen van alles lag. Een heerlijke vette burger op, pff snel weer aan de groentes en fruit. Eindelijk komt San Francisco in zicht. Gelukkig is het niet al te druk als we de stad in rijden en hebben ons hotel dan ook snel gevonden. We verblijven hier dan ook 3 nachten. Fijn, weer 2 Queensize bedden. Ons geïnstalleerd en dan op pad voor wat eten en een drankje. Het kleine vrouwtje bij de receptie helpt ons goed op weg en belanden bij rest/café Tommy's, redelijk bij ons om de hoek. Als we weer terug lopen naar ons hotel zijn er veel zwervers en ander raar volk. Snel naar binnen. Om de hal in te komen om naar de lift te lopen moesten we op een knopje drukken en degene die bij de receptie zat ontgrendelde de deur. Hulpdiensten rijden af en aan de hele nacht door en dat galmt als een malle tussen al die straten.

De eerste volle dag in San Francisco besluiten we om fietsen te huren en over de Golden gate bridge fietsen. Het uitzicht vooraf op de brug is al top. De klim er naar toe is pittig, maar de fietsen hebben genoeg versnellingen dus dat scheelt. We fietsen de brug over en een lekker broodje en een salade in Sausalito gegeten met uitzicht op het water. Ze beloofde seals on deck te hebben (bordje aan de voorkant), maar die rakkers lagen er nu niet natuurlijk. We namen de Ferry terug naar Fisherman's warf. Terug naar ons hotel, want we moeten ons klaar maken voor de wedstrijd van The Giants (gekozen en mogelijk gemaakt door Richard :)) Bij de receptie gevraagd wat de beste manier is om daar te komen. Met de bus heen en taxi terug (waar ze aardig op hamerde dat we een taxi terug namen, ok zegt genoeg haha), want de wedstrijd begint om 7.15pm en duurt ongeveer 4uur… jeetje! Tickets gekocht via Stubhub (soort ticketswap) en een screenshot gemaakt van de kaartjes, omdat we daar geen wifi hebben. Als het tijd is pakken we de bus en gaan op weg. Halverwege kom ik (madelon natuurlijk) erachter dat ik mijn telefoon niet bij heb (met de screenshots). Dan eerst een Mac vinden voor de Free Wifi!! Kaartjes op de telefoon van dorien gezet en gaan!! Het is mega druk bij het stadion. Eerst natuurlijk beide een SF Giants pet aangeschaft en dan op zoek naar onze plekken. We hebben een goed zicht op het veld en op de baai die achter ons ligt. De wedstrijd begint en wij wachten vol spanning wat er komen gaat. Baseball is een relatief saaie sport hebben we gemerkt alleen het publiek maakt er een feestje opzich van. We proberen de spelregels gaandeweg te begrijpen, maar is best lastig. Een hotdog en een biertje mogen natuurlijk niet ontbreken. Lekka!! Als we ruim 2u daar gezeten hebben en The Giants 5-4 achter staan besluiten we dat het tijd is om te gaan. Hopelijk kunnen we nog een bus pakken. Wij op zoek met ons plattegrondje. De straten werden leger en zagen onze bus niet rijden. Uiteindelijk na een tijd komt onze bus, de 47 voorbij. We mogen mee!!

De volgende ochtend staat de tour naar Alcatraz op het programma. Om 9.00am op weg naar de bus, want moeten er om 10am zijn. Een koffie en een croissant gegeten en dan op weg naar de ferry. Op het eilandje krijgen we een introductie en dan ga je je eigen weg. Je mag zolang blijven als je wilt, natuurlijk tot de laatste ferry die vertrekt rond 5.30pm. Eerst helemaal naar boven voor de audiotour. Je krijgt een kastje met een hoofdtelefoon en loopt zo individueel door de gevangenis. Zo krijg je bijna de hele geschiedenis te horen en sta je daadwerkelijk bij de ruimtes. Erg gaaf om te zien en zo te ervaren. Na een uur was het afgelopen en hebben we nog een rondje eiland gedaan en toen de boot terug genomen. Op zoek naar pier 39! We zien iets van 6 vlaggen wapperen met Pier 39 erop. Wij richting het water, geen zeeleeeuwen. Verder gelopen door een complete winkelstraat opzich op die pier, aan de waterkant weer geen zeeleeuwen. Als we het bijna opgeven ziet dorien een bordje met seelions! Nou ons geluk kan niet op, want ja hoor daar liggen die luilakken dan!! Een stuk of 39 liggen er heerlijk in de zon te stinken en herrie te maken. Schattig!

Bij een heerlijke bakker een broodje met een salade gegeten, hoe gezond eindelijk weer!! Daarna op naar Union quare en shoppen maar! :-)
Dorina heeft een kortingsbon van the Sushi boat, dus we besluiten eindelijk sushi te eten. Hij deed zijn naam zeker eer aan. Wij gingen aan de ronde bar zitten waar de sushi op bootjes voorbij kwam varen. Je kon pakken wat je wilde en de type bordjes gaf aan in welke prijsklasse ze vielen. We hebben ons lekker rond gegeten. Op de terugweg wederom veel zwervers en ongure types. Kop op en doorlopen!

De volgende morgen is het alweer tijd om San Francisco te verlaten, helaas. We rijden nog even naar de painted houses (van Full house) en rijden door Lombard street (de zigzagweg) en dan is het echt tijd om door te gaan. De 101 south op en gaan! Als we verder naar het zuiden rijden wordt het steeds bewolkter. Rond 3.30pm komen we aan in Monterey bij Bayside inn. Dit keer maar 1 Queensize bed :-$, ok we zijn best gewend geraakt aan 2 bedden.. boodschapjes gedaan, wasje gedraaid en EINDELIJK tennis gezien!! Beide halve finales van de vrouwen kunnen zien!! Toppie! Onder het genot van een toastje met kaasjes en een heerlijke Freddie. ;-)

• 08 Juni 2015 - 12:57

Dia:

Hallo meiden, wat maken jullie veel mee! Leuk om te lezen!
    Veel plezier nog!

• 09 Juni 2015 - 13:27

Marja Van E:

Hoi Mad en Do,

Geweldig weer dit verslag....Jullie genieten echt volop, Super!!!!!
    Alvast een goede vlucht naar New York.
    Shopping Time...
    Dikke kus voor jullie