Eerste 2 dagen in Amerika! - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Madelon Pol - WaarBenJij.nu Eerste 2 dagen in Amerika! - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Madelon Pol - WaarBenJij.nu

Eerste 2 dagen in Amerika!

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

22 Mei 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

De reis startte dinsdag 19 mei s' morgens om 07.30 in de auto en uiteindelijk beide om 09.15 op schiphol. Gelijk door naar de incheckbalie.
Als we goed en wel in de rij staan worden we er gelijk uitgehaald voor een ondervraging.
Of we samen reizen, vrienden zijn, hoe lang we al vrienden zijn, of het een vakantie of zakenreis is, wie de reis geboekt heeft, betaald heeft, of er een betaalbewijs van is, paspoort check, ander identificatiebewijs kunnen tonen. MAN!! Wat een vragen, maar we mogen door met een gechecked sticker op ons paspoort! Inchecken ging verder soepeltjes. Na een bakje koffie door de douane, waar het ongeveer een half uurtje duurde voor we erdoorheen waren. We hadden niet heel veel tijd om rustig te windowshoppen, want we konden al naar de gate.
Bij de gate was het ook rustig en waren ook weer zo door de controle. In het vliegtuig hadden we 2-3-2 en wij zaten bij het raam. Als lunch kregen we een soort ravioli lasagne die best wel smerig was, met een droog broodje en een brownie. De brownie was top! Bij united kun je een app downloaden waarmee je films kunt kijken in het vliegtuig. Het scherm in de stoel voor je was 10x10cm waar je alleen mee kon alleen zappen en het geluid bedienen. Je stapte altijd halverwege een film in! Die app is wel handig als je hem, zoals Dorina, al gedownload had. Allebei een filmpje gezien, want het waren maar 8 uurtjes. Als snack kregen we een warm broodje met ham, kaas, sausje en mosterd en een chocolaatje en chips. Eindelijk wordt de daling ingezet en ook nog 45 min eerder dan verwacht. TOP! Als we onze handbagage pakken en weg willen lopen roept Dorina, de cameratas van jou Madelon! :-O goed bezig Do! Nog niet eens op de plaats van bestemming en bijna ging het al mis! :-) Washington Dullus door de douane, wat wederom vlot verliep. We liepen zo op het vliegveld waar we eerst een drankje gingen doen. Daarn even rond gelopen, vlucht gechecked en aan een barretje gaan zitten. Lekker biertje besteld en chickenwings! Eindelijk na 2u wachten konden we door. Vliegtuig in en gaan! Dorina werdt steeds meer verkouden, waarschijnlijk door de airco. Tijdens die vlucht konden we niks kijken buiten de app om, niet eens zappen! Continue Deadliest Catch verplicht kijken! Eindelijk aan gekomen in Phoenix. Koffers halen, shuttle bus gebeld en hop naar ons hotel. We vallen allebei op bed! Om 09.45pm gaan de lampjes uit! Rond een uurtje of 03.00am worden we beide wakker. Madelon slaapt vanaf 04.00am weer door, maar Dorina niet. Om 06.00am eruit douchen en ontbijten. Bij The Roadhouse een small pack of pancakes op. 2 aardig grote pannenkoeken met een orangejuice en een grapefruitjuice! Om 09.30am werden we met de shuttle naar de Car-rental gebracht. Hadden ze in eerste instantie geen gps meer op voorraad liggen. Moesten we of wachten of bij een ander kantoor er 1 ophalen. Nou zei Dorina je regelt er maar 1! Zijn manager ging direct op pad en kwam terug met een gps. Wij naar beneden op naar de cars! Het is een mooie donker grijze Toyota Camry! Niet de Dodge pick-up die Madelon in gedachte had, maar hij is prima.
Auto inspecteren en gaan met die banaan. Op naar de Walmart inkopen doen. Wat eten, water, koelbox, douchespullen en Dollars gehaald.
Alles in huis dus op naar Sedona, ons tweede hotel. Eenmaal aangekomen gelijk naar de kamer, Dorina is nog niet helemaal fit dus ff op bed gaan liggen. Uiteindelijk in de auto gestapt en naar een parkeerplek gereden en de Chapel of the holy Cross gefotografeerd. Het was ongeveer 6.00pm dus reden naar de airportroad om de sunset te bekijken samen met wat spirituele personen. Aangezien die pas om 7.25pm onderging moesten we een tijdje wachten tot hij eindelijk onderging. Gelukkig was het niet koud op zo'n berg :S! Het was een mooi gezicht, maar aangezien we er al een tijdje op aan het wachten waren zijn we iets te snel vertrokken. Toen we bij het Mexicaans restaurant Javelina Cantina aankwamen zagen we een mooie roze/oranje lucht. Agja dan bij de Grand Canyon nieuwe kansen! Allebei lekker gegeten, uiteraard te grote porties. Tweede avond in America en bij Do & Mad gaan de lampjes uit om 9.00pm. De volgende morgen om 3.30am is Dorina wakker en Madelon om 6.00am. Bij het hotel zit ontbijt erbij in dus op naar het restaurant. Als de spulletjes weer ingepakt zijn de auto in en op naar het stadje Williams om een stukje route 66 te zien. Uiteindelijk een stukje over de route 66 gelopen, maar was meer toeristisch. We gingen voor een lekkere Pie bij een local restaurant, maar het werd een oreo ijsje. Ook lekker! Hop de auto weer in en op naar de Grand Canyon! De toeristische route genomen inplaats van de Interstate. Uiteindelijk kwam de GC in de buurt en sta je de rij om een entree ticket te kopen. $80 voor de National park pass. Eindelijk in het National park Grand canyon en op naar maswiklodge waar we 2 nachten zullen verblijven. Wederom met 2 Queensize bedden! Alle hotel kamers lijken tot nu toe erg op elkaar. Naar de Marketplaza gelopen voor het weerbericht van de komende dagen te bekijken. Hmm 20% kans op regen en lightning! Pff hebben wij weer. Dan maar even een drankje gedaan, omdat het ineens stort regenden. Daarna in de auto gestapt en naar the Visitorcentre gereden en bij Matherpoint onze eerste blik geworpen op de immense Canyon! Its fantastic and amazing! Terug naar de hotelkamer met een gezellig hapje en drankje een potje kaarten. Dorina wint alles dus ook niks aan! Ff gekletst en wederom gingen de lampjes om 9.00/9.30pm uit.

• 22 Mei 2015 - 23:09

Marja:

Meiden, wat een super leuk verslag. Ga zo door, geniet er van en doe voorzichtig. xx

• 22 Mei 2015 - 23:23

Dia:

Leuk om te lezen wat jullie meemaken! Geniet ervan en ik blijf jullie volgen!

• 23 Mei 2015 - 17:59

Balina:

Wat een leuk gedetailleerd verslag, meiden. Ga zo door!

• 23 Mei 2015 - 18:31

Marja Van E:

Hey meiden, super om het te lezen, wat een beleving!!!
    Benieuwd naar het volgende verslag, heel veel plezier.

• 23 Mei 2015 - 20:43

Marga:

Heel vervelend allemaal, ben benieuwd naar de foto's, gelukkig heb je de camera nog Mad, tenminste......geniet er van. X Marga