Happy time in Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Madelon Pol - WaarBenJij.nu Happy time in Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Madelon Pol - WaarBenJij.nu

Happy time in Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Madelon

21 Februari 2014 | Australië, Alice Springs

de volgende morgen vroeg op om de bus naar het vliegveld te halen. In Toddy's (hostel) sliep ik met 1 amerikaanse 1 engelse Jen en 1 duitser Ronja op de kamer, de amerikaanse was er niet. snel spullen neergezet bed gekozen en naar de verzamel plek (free wifi) daar zaten mijn roommates. erg leuke mensen ze gingen naar de stad en adviseerde mij om een vliegen net te kopen. daarna wat gegeten in een restaurantje met nog een gozer Rick die jen (engelse) kende van de tour. In een andere bar een drankje gedaan. toen we terug in Toddy's waren gom 18:30 konden we met een medewerker van Toddy's om 19:15 een lift naar de stad krijgen. nog even gesmst met moeders en daarna snel douchen en gaan! omdat ik de volgende dag om 05:30 opgehaald zou worden voor de tour wilde ik niet lang blijven, maar je kent me uiteindelijk gingen we om 01:00 richting de uitgang.
De volgende morgen maakte Ronja mij wakker om 07:00, Your tourbus is waiting!? Gosh!! snel nog wat spullen gepakt, gelukkig een en ander daarvoor nog gepakt. snel de backpack in de luggage room en de bus in. bleek een 5uur durende hobbelige bustrip te zijn. onderweg bij 3 van de 4 mogelijke stops gestopt. wat een oneindige lange weg was dat. hakverwege kwam ik erachter dat ik mijn sneakers, extra geld en shampoo vergeten ben. hmm niet handig. en een lichte kater helpt ook niet mee. uiteindelijk aangekomen in het Ayers rock gebied. we reden door naar Uluru, waar we eerst door the culture centre moesten om meer over de aboriginals te weten te komen. erg intressant hoe die mensen geleefd en nu nog steeds leven. Uluru (Ayers rock) is een heilig gebied voor hun. daarna stukje om de steen gelopen met wat verhalen van onze vrouwelijke tourguide Rohan. sommige plekken mochten njet gefotografeerd worden omdat deze "sensitive" zijn je hebt een mannengrot en een vrouwengrot. ze mogen elkaars grotten niet zien. Stel dat we een foto van de vrouwengrot op facebook of iets dergelijks zetten en een mannelijke aboriginal ziet dat, dan voelt hij zich gegeneerd. sommige dingen zijn best apart. daarna naar onze overnachtplaats. terwijl Rohan eten maakte gingen wij naar de zonsondergang kijken op een berg. waar we mooi zicht op Uluru hadden. om 20:30 gingen we al slapen. iedereen was op. in een swag onder de sterrenhemel, prachtig. volgende morgen om 04:30 op om de zonsopkomst te kijken op een plek in het ayers rock national park. je had hier uitzicht op Uluru en Kata Tjuta. daarna een wandeling van 3u gemaakt om en door de Kata Tjuta ( alles op slippers ) smiddags op onze nieuwe slaapplaats aangekomen kozen we ieder een tent. niet dat we in de tent sliepen sommige wel maar de meeste kozen voor buiten slapen in een swag op een stretcher. omdat het nog zo warm was zijn we met een aantal het zwembad ingedoken. 2 aboriginal kinderen kwamen ook even zwemmen. ze lieten ons trucjes zien en na 10 min waren ze weer weg. als avoneten kregen we rijst met kip en groente. we hadden zon honger dat het niet uitmaakte dat de rijst nog niet helemaal gaar was. na het opruimen van het diner met zijn alle om het kampvuur op onze strechters en werden er vakantieverhalen verteld. er zaten 2 japaners in ons groepje maar die begrepen weinig tot niks van wat er verteld werd. erg grappig. weer een prachtige sterrenhemel gezien en de Milkyway. de volgende dag weer om 04:30 eruit omdat we naar Kings cayon reden voor de laatste wandeling van 3/4 uur. je mocht na 08:00 ongeveer niet meer startte aan de wandeling. het zou dan te warm zijn. wij startte om 06:45 en om 10:00 waren we terug bij de bus, wat een prachtige omgeving weer zeg. halverwege stopte we bij The Garden of Eden. een zeer mooie omgeving midden in de Canyon. er is permanent water daar. omdat het niet stroomt, doordat het er nooit regent en het water niet verdampt omdat er bijna geen zon komt, is het water erg zwart en kun je er behoorlijk ziek van worden. laat nou net kijn waterfles in het meertje vallen!! gelukkig door de wind kwam hij weer terug. met water van een groepgenoot afgespoeld en weer verder. na de wandeling terug naar de plek waar we overnacht hebben en barbecuen met zijn alle. na de bbq de bus in en weer voor 5u de bus in. terug in Alice Springs gingen er met zijn alle eten bij annies als afscheid. de 2 japanners zitten in dezelfde hostel als ik dus liepen we gezamelijk erheen. was een gezellige avond alweer :-) terug de taxi met een duits koppel, stilletjes mijn bed in want alle 3 mijn kamergenoten gaan op tour vrijdag. om 07:45 waren ze alle 3 weg en ik was wakker dus eruit. wilde de was eindelijk gaan doen en ontbijten. totdat ik erachter kwam dat ik mijn portemonnee kwijt ben!! Karma denk ik. naar de receptie vragen of ze wat gevonden hebben, nee. zij gebeld naar hostel waar het duitse koppel verblijft. ze zou een bericht achter laten. dat duurde mij te lang dus ben erheen gelopen. uiteindelijk kreeg ik hun kamer nummer. helaas hun hebben ook niks gezien. ze gingen direct naar de receptie met mij en de baliemedewerker belde alle taxi bedrijven, maar die brengen alles naar de politie. politie gebeld, niks gevonden. crap!! eerst maar mijn bankpas geblokkeerd en me moeder wakker gebeld om de visa te blokkeren. op naar het politiebureau om aangifte te doen. als er wat binnen gebracht wordt, bellen ze naar mijn hostel. de duitsers zijn zo aardig dat ik geld mog lenen van ze en vanavond bij ze mag komen eten :-) hoe lief! dus afwachten en vanacht mijn bank bellen om te kijken wat er te regelen valt. Gelukkig heb ik mijn paspoort nog wel ghehe dus kan morgen wel vliegen richting Sydney.

  • 21 Februari 2014 - 06:53

    Greet:

    We zijn nu samen aan het whatsappen over het telefoontje van vannacht. Gelukkig waren de pasjes snel geblokkeerd waardoor er geen pin opnames konden worden gedaan. Pff en dan weer in slaap komen, lukte niet echt. Gelukkig ben je nu online zodat ik weet dat het goed met je gaat. Je zit nu niet zonder geld. Pfffff wat een beleving weer, weer een levensles erbij.
    Geniet van je laatste uurtjes Alice Springs en morgen op naar Sydney.
    Liefs Greet

  • 21 Februari 2014 - 07:33

    Marja:

    Hai Lon, ohoh wat een belevenis weer. Geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt. Gelukkig zijn je pasjes geblokkeerd. Lang leve de telefoon en mama ;-)
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag. Liefs, ook van Henk Xx

  • 21 Februari 2014 - 08:18

    Dia:

    Fijn dat alles op tijd geblokt is. Volgens mij maak je heel veel mee! Leuk om te lezen. Op naar Sydney! Groetjes Fred en Dia

  • 21 Februari 2014 - 10:15

    Wijnand:

    Ja lonneke drank maakt meer kapot dan je lief is handig zo'n lieve moeder het ga je goed tot snel

  • 21 Februari 2014 - 12:41

    Dorina:

    Hoi Madelon,

    O wat ben ik jaloers op mijn Lonely Planet en handdoeken....ik wil ook! :)
    Het klinkt alsof je er al lekker in zit! Je eerste weekje zit er gewoon al weer op, geniet met volle teugen en laat ons meegenieten van alle avonturen die vast nog komen gaan.

    Have fun!!!!
    xxx Dorina

  • 22 Februari 2014 - 06:34

    Greet:

    Je vliegtuig is geland op Sydney . Nu wachten op contact met je. Liefs van ons

  • 23 Februari 2014 - 10:30

    Hannie En Jannes:

    Hoi madelon wat een belevenissen hoop dat het met je geld goed komt , geniet van alles. Liefs van ons



  • 23 Februari 2014 - 12:55

    Ingrid:

    Hoi Madelon,
    Je maakt zo wel van alles mee. Helemaal leuk om dit allemaal zo te lezen. Fijn dat je jet goed naar je zin hebt en dat er een thuisfront is die je kan helpen ( wat zou je zonder moeders moeten). Geniet ervan en hou ons op de hoogte. Dikke knuffel van ons (ook van Peet).

  • 25 Februari 2014 - 13:10

    Elise:

    Hoi Madelon,

    Wat maak je een hoop mee zeg!! Wel balen van je portemonne. Alles weer een beetje goed gekomen?
    Echt leuk om je te volgen. Nu vaste prik op dinsdag en donderdag je verslag lezen :-)

    Blijf genieten, ondanks de tegenslagjes!! Groetjes Elise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2014

Final stop Cairns

11 Maart 2014

Airlie Beach

07 Maart 2014

Van Brisbane op naar Airlie Beach

02 Maart 2014

Sydney, Katoomba & Brisbane

27 Februari 2014

Sydney!!
Madelon

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 9191

Voorgaande reizen:

19 Mei 2015 - 16 Juni 2015

DoEnMadThroughUSA

13 Februari 2014 - 13 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: