Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Madelon Pol - WaarBenJij.nu Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Madelon Pol - WaarBenJij.nu

Sydney!!

Blijf op de hoogte en volg Madelon

27 Februari 2014 | Australië, Sydney

het etentje bij de duitsers was erg gezellig! pasta bolognese zonder enige toevoegingen, flesje wijn erbij en klaar! was een leuke en gezellige avond. als ik terug was in mijn hostel moest ik de telefoon 1x over laten gaan, zodat ze wisten dat ik veilig thuis was gekomen. eenmaal terug in mijn kamer en de telefoon aan de oplader lag, waren hun nummers onbereikbaar. helaas. de volgende morgen bij het wifi meetingpoint aangekomen, had saskia me op fb toegevoegd en bericht of ik aan was gekomen, ze waren ongerust. hoe lief. gelijk bericht dat alles ok was en dat ik ze op het vliegveld zou zien. om 10.35 vertrok de shuttle naar het vliegveld. op het vliegveld met saskia en christof een koffie gedronken en daarna afscheid genomen. om 12.10 Alice tijd vertrokken en om 16.30 sydney tijd geland. in het vliegtuig bedacht om in het kingscross gebied een hostel te zoeken. wilde vrijdag al wat boeken via internet, maar helaas geen visa meer. de bus in richting central en daarna de trein naar kings cross station. had een hostel in gedachte dus die opgezocht. sorry we are full. volgende, sorry we are full. dan een hotel proberen, full. crap. uhm alles af wat maar een bed heeft. ALLES full!!! owjee. Jordan van holiday inn had medelijden met mij en zocht op internet. wat blijkt nou. pearl jam treedt op, eminem en er is een festival zondag. Jordan vondt een kamer voor me, 580$? uhhh nee bedankt ik zoek zelf wel even verder. ik wilde terug naar de trein lopen toen ik dat bord zag met #@% £ Dury backpackers. Jaaaaa! er zijn net toevallig 2 jongens uitgechecked. pfff gelukkig. gelijk 2 nachten vast gelegd. naar de kamer en eindelijk die zware tas af! 1 van de kamergenootjes thais meisje denk ik ligt op bed, te slapen. het hostel is niet echt een om over naar huis te schrijven, maar prima voor ff. opgefrist en de straat in. overal stripclubs met enge uitsmijters, veel te brede mannen en meiden met veel te korte rokjes en hoge hakken. indrukwekkend om te zien, vooral al jij daar tussen loopt met sneakers en je rugzak. internetcafe in voor wifi en koffie. daarna biertje gedronken en terug naar Dury. in de woonkamer gezeten met weer allemaal duiters, zaten comedyseries te kijken dus ik was snel klaar daar. naar boven om in de loney planet te kijken voor morgen, het thaise meisje ligt (nog) op bed. zondag vroeg op om geld te regelen en hostel te boeken. hier in de straat zit zon Western Union loket. sorry smorgens hebben we niet zoveel geld om uit te keren, kom eind vd dag terug, ok! dan naar central om bij het hostel YHA te kijken. gellukig hebben ze zat plek dus als ik het geld heb gelijk vastleggen. onderweg weer door een Chinatown en een mega grote markt. om de 5 kramen dezelfde kraam. een vijl en opfrisdoekje gekocht en weer verder. eenmaal bij The Operahouse aangekomen wat foto s gemaakt en weer langzaam aan terug. mijn tas werd zwaar en het begon steeds warmer te worden, ondertussen 14:00. Eenmaal weer terug in Kingscross even heerlijk douchen, het thaise meisje ligt (nog) in bed?! jeetje luiwammes ;-) flikkert de lamp in de douche, irritant. naar de "receptie" hokje waar de man zit die mij incheckte, sorry maar kan nu niks doen. morgen bellen we de manager. als je wilt douchen kan dat in kamer F. prima, hij loopt mee maakt de deur open en dan zo dat ik gelijk naar binnen moet. sta je dan in een kamer van allemaal jongens. hoi! ik kom hier douchen :-) onze lamp is stuk. no worries, go ahead. einde van de dag weer naar Western Union, sorry heb het geld niet op voorraad. morgenvroeg is de bazin er, dan heb ik het sowieso. morgen weer een kans. wat gegeten en wat rond gelopen en weer terug naar mijn hostel. volgende morgen eerst geskyped met oma en om 09:30 bij het loket! jaa eindelijk weer geld!! :-) gelijk mijn spullen gepakt en naar Cental gegaan. zit op een 6 pers kamer en een Nederlands meisje! leuk! schoon, groot, goed verzorgd hostel van YHA Top!! Gelijk weer de stad in om een tasje en prortomonee te scoren en wat te eten uiteindelijk. terug op de kamer zit het Nederlandse meisje er. Kirsten uit Assen 18jaar. is van plan om naar de bios o.i.d. te gaan, dus vraag of ik mee mag. Ronja zou eigenlijk aankomen in sydney maar is ziek en komt nu woensdag. samen naar Darling Harbour gelopen om naar de Imax te gaan. helaas de film The Hobbit 2 draaide om 20.15 en wij waren er om 21.00. daarna terug de stad in gelopen en een drankje bij Mr. B's gedaan. om 22.00 moesten we naar binnen vanwege de alcoholwet. waren in een Aziatische karaoke achtige club beland. apart volk. naast ons zitten 2 zweden. 1 lijkt op een een komiek met zijnmega bakkebaarden, lange blonde haren en jampotglazen bril en 2 lijkt op een karikatuur plaatjes zoals kirsten mooi omschreef. extreme rondingen in zijn gezicht. afein, paar biertjes op en terug naar ons hostel. volgende morgen gaan Kirsten en ik samen naar Manly beach met de ferry. mooi uitzicht op The Opera house. In Manly broodje gegeten en richting Manly beach gelopen. er waren 2 wandelroutes in de Lonley Planet aangegeven, maar zijn gewoon gaan wandelen. de weg langs het strand stond een bord met met iets van let op onze water dragons, ineens zag ik er 1 achteraf zitten. helemaal blij foto's gemaakt, is toch speciaal. gaande weg komen we er steeds meer tegen, toch niet zo speciaal. ze werden wel groter! als we bij een mooi uitzicht punt komen boven de zee, bekijken we hoe de route verder gaat. we moeten een smal begroeid paadje door. niet goed opgelet hoe lang de route is komen we na 30 min klimmen, klouteren en een angstige Kirsten die als de DOOD voor slangen is op een punt waar we niet goed meer weten waar we zijn. Gps werkt niet, dan maar doorlopen. op het laatste stuk kwamen we ineens bij een bordje gun pit no 4, later gun pit no 3 & commando post. ik moest eerst gaan kijken, stel dat er slangen lagen. Als ik ook maar iets te enthousiast iets zei of deed, schrok ze zich helemaal kapot. zelfs als je over slangen praat wordt ze al bang. en ik hoopte natuurlijk dat ik een slang zou zien. grappig duo zo samen. na een uur heerlijk gewandeld te hebben komen we eindelijk weer in de bewoonde wereld, waar Kirsten vraagt; zeg is eerlijk, heb je een slang gezien? nee helaas niet! hihi. weer terug met de ferry en terug naar ons hostel. zijn gebroken. De 26e winnery in huntersvalley.

  • 27 Februari 2014 - 13:43

    Jenny :

    Hoi meid,

    Zo te lezen vermaak je jezelf prima.
    De tijd vliegt voorbij of niet????

    Nog een hele fijne tijd.

    Groetjes Jenny

  • 27 Februari 2014 - 23:25

    Tonni:

    Hoi Madelon,

    zo te lezen maak je genoeg mee en vermaak je je best. Geniet er nog lekker van, voor je het weet is de vakantie al weer voorbij.

    Groeten,
    Tonni

  • 28 Februari 2014 - 00:13

    Ingrid:

    Hoooooiiii Lon,

    Wat een leuke verslagen heb je (de meeste dan, niet die met mindere berichten). En wat een mooie foto's erbij. Wat fijn dat je iedere keer zo'n leuk contact hebt met mede backpackers.

    Geniet nog lekker de rest van de tijd. Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.

    Knuffels en liefs, XXX Ingrid

  • 28 Februari 2014 - 05:12

    Greet :

    Hoi meisje
    Leuk om weer een verslag van je te lezen zo blijft het thuisfront op de hoogte. Je geniet van je reis en de verschillende mensen om je heen top top.
    Gisteren op het werk kwamen ze mij vertellen dat er weer een verslag van je was geplaatst, natuurlijk gelijk kijken we waren allemaal nieuwsgierig.
    Veel plezier nog en tot hoors.
    Veel liefs van ons

  • 02 Maart 2014 - 09:04

    Dennis :

    Heerlijk om te lezen dit...krijg er wel een goed beeld van...is die Thaise nou al wakker ;o)
    Ik zit eigenlijk alweer te wachten op je volgende verhaal ...maar geniet er van, wij wachten geduldig op het volgende avontuur! Stay safe! X

  • 02 Maart 2014 - 11:26

    Arno, Lieke En Lynn:

    Hai Lon,

    Erg leuk om je reisverslagen te lezen, we kijken er iedere keer weer naar uit :)
    We moeten natuurlijk ook best wel lachen om al die "Lon"acties hahaha Madelon die haar portemonnee kwijt is (wat natuurlijk ook heel erg is, maar ook echt iets voor jou!!!), je verslaoen en daardoor drie dagen op slippers lopen :) :) Zorg er alsjeblieft wel voor dat je je paspoort niet kwijt raakt he :)
    Foto's zien er geweldig uit, helemaal niet jaloers hoor!!!!
    Enjoy en we kijken uit naar het volgende reisverslag!!!

    Dikke kus van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2014

Final stop Cairns

11 Maart 2014

Airlie Beach

07 Maart 2014

Van Brisbane op naar Airlie Beach

02 Maart 2014

Sydney, Katoomba & Brisbane

27 Februari 2014

Sydney!!
Madelon

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 9184

Voorgaande reizen:

19 Mei 2015 - 16 Juni 2015

DoEnMadThroughUSA

13 Februari 2014 - 13 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: